КОНСПЕКТ


Правила конспектування

 

1.     Запиши автора і назву статті чи книжки, яку конспектуєш.

 

2.     При конспектуванні статті вкажи, в якому журналі, збірнику або в якій газеті вона вміщена.

 

3.     Складай конспект після того, як продумав план тексту.

 

4.     Записуй тільки основне: спочатку головну думку, потім (дуже коротко) докази і приклади.

 

5.     Намагайся, щоб записи були чіткими, змістовними і лаконічними. Для цього використовуй схеми, таблиці.

 

6.     Для зручності користування конспектом підкреслюй найважливіші думки, навіть окремі фрази, словосполучення, слова, до розділів і підрозділів добирай заголовки.

 

7.     Цитуй правильно і точно, зазначай сторінку, з якої взято цитату.

 

8.     Роби помітки, які виражають твоє ставлення до того, що конспектуєш. Для цього використовуй умовні позначки, зокрема такі:

-      знак оклику на полях – дуже добре;

-      знак питання – здивування, незгода з автором, нерозуміння якоїсь думки.

 

9.     Учись конспектувати відразу начисто, акуратно оформляй конспект.

  

 


Як конспектувати книжку, статтю

 

Конспект – це короткий виклад змісту статті чи книжки. Від тез конспект відрізняється тим, що поряд з основними положеннями тексту в ньому коротко наводяться докази цих положень і висновки.

Види конспектів:

§  текстуальний – основні положення твору, докази і висновки передаються словами автора, тобто цитатами;

§  вільний – це переказ основного змісту книги (статті) своїми словами;

 

§  змішаний – найчастіший вид, за якого вільний переказ змісту поєднується з цитуванням.


Як складати конспект розповіді вчителя

 

1.     Уважно слідкуй за думками вчителя під час викладу нового матеріалу (думай разом із ним).

2.     Не намагайся записати все підряд, із великої кількості матеріалу вибирай тільки головне.

3.     Звертай увагу на тон викладу, інтонацію (головне завжди виділяється голосом).

4.     Конспектуючи, залишай у зошиті широкі поля для доповнень, уточнень під час самостійної роботи з літературою.

5.     Записи роби швидко, чітко, короткими фразами. Культура запису має бути такою:

-      чіткий розподіл матеріалу на сторінці;

-      дотримання абзаців і полів;

-      акуратність запису;

-      підкреслення основних думок;

-      використання римських і арабських цифр, букв алфавіту для поділу на пункти і підпункти;

-      використання скорочень слів: л-ра (література), х-ка (характеристика) тощо.

6.     Положення (визначення, схеми, таблиці), від яких залежить правильне розуміння основного або яких немає в додатковій літературі, запиши повніше.

7.     Приклади, наведені вчителем для підтвердження думок, не записуй повністю, лише занотуй, про що був приклад. Це допоможе потім точніше згадати матеріал.

8.     У той же день, після уроків, перечитай конспект, доповни пропущене, виділи головне.

 9.     Опрацьовуючи літературу з даної теми, цікаве, чого немає в конспекті, допиши.