План характеристики літературного персонажа

 

5 – 8 класи

1.     Хто він.

2.     Портрет.

3.     В якій обстановці живе?

4.     Його поведінка, вчинки, ставлення до людей.

5.     Відтворення внутрішнього стану (думки, почуття, переживання).

6.     Що про нього говорять, як ставляться інші персонажі?

7.     Ставлення автора.

8.   Над чим змусив задуматись? (Чим схвилював? Чим близький? Чому не сприй-маю?)

  

9 – 11 класи

1.     Соціальне становище, місце в житті.

2.     Портретна характеристика.

3.     Формування світогляду (минуле персонажа).

4.     Вчинки і поведінка:

-         що він робить;

-         у яких подіях бере участь;

-         чи відповідають ці заняття його прагненням, меті життя;

-         мотиви його поведінки.

5.     Внутрішній світ:

-         що думає про себе і своє місце в житті, чи відповідають ці думки дійсності;

-         наскільки погоджені його думки, діла, слова;

-         чи має силу волі, як проявляє її в досягненні своїх цілей;

-         чи вступає в боротьбу з самим собою; якими моральними нормами керується.

6.     Ставлення до Батьківщини, людей, подій.

7.     Як до нього ставляться люди, що оточують?

8.     Позиція автора.

9.     Індивідуальні особливості мови.

10.   Чи типовий даний образ для свого часу й середовища?

 

11.  Висновок (Над чим змусив задуматись? Чим схвилював? Чому навчив? Від чого застеріг? Чим близький? Чим збагатив? Чи підняв на вищий ступінь зрілості? Що мені в ньому огидне? ).